קונים ומשדרגים

הכי חם בעולם האופנה והלייף סטייל

יש לכם אתר סחר מקוון? אתם חייבים שירות drp

אתר סחר מקוון איכותי ויעיל, הוא נכס עסקי אשר מניב הכנסות לא קטנות. ברור לכן, שיש חשיבות ראשונה במעלה להגן על אתר כזה היטב, ממגוון סיכונים אפשריים. אחד ההיבטים החשובים ביותר בהקשר זה, הוא נושא ה-DRP. מה זה אומר?

להיערך מראש

DRP הוא ראשי תיבות של הביטוי Disaster Recovery Plan. מדובר ברמה התיאורטית, על תכנית להיערכות להתאוששות מאסון, ביחס למגוון תסריטי אסון אשר עלולים לפגוע בעסק. יש לכך היבט של תכנון על הנייר וגם היבט טכני מעשי, של מה עושים בפועל במקרה חירום. לגבי התגובה בפועל, זמין שירות שיכול לעזור במקרים כאלה  להתאושש במהירות. מדובר בשירות אשר מכניס אוטומציה, לתהליכים שונים של שחזור מידע ומערכות שנפגעו. את שירות ה-DRP צורכים כשרות בענן ובכך נהנים גם מיתרונותיו המיוחדות של מחשוב הענן (תשלום רק לפי שימוש, גמישות בשימוש ועוד).

מדוע זה חשוב?

במקרי חירום, לרוב אין זמן לטפל בעניינים בנחת ולקחת את הזמן שלכם. ההיפך הוא הנכון – בעסקים פעילים, דרושה תגובה מהירה ויעילה ככל הניתן. זמן זה כסף כידוע ותוכלו לשאול את עצמכם, כמה שווה לכם כל שעה שבה החנות לא פעילה? כמה כסף תפסידו עקב כך? או כל יממה של חוסר פעילות, במקרה קיצוני. מה יהיה הנזק? ומה יהיה הנזק האפשרי לשמכם הטוב? האם וכמה מלקוחותיכם שרגילים לרכוש בחנות זו, לא יחזרו אליה יותר? על רקע זה, שירותי DRP מספקים פתרון לתיקון מהיר של המצב. אם נערכתם מראש לשימוש נכון בכך, בזמן חירום הדברים יטופלו ביעילות רבה. כך תוכלו למזער נזקים, ככל הניתן.

כמה היבטים טכניים

אלה כמה היבטים טכניים מרכזיים של נושא זה, בהקשר חנויות מסחר מקוונות:

גיבוי ושחזור

עקרונית, DRP לא מתייחס רק למחשוב. הוא חלק מהתחום הרחב של ניהול סיכונים ותכנון הבטחת המשכיות עסקית (Business Continuity Plan או BCP). כך שהוא עשוי לקחת בחשבון, גם היבטים כמו הגנה משריפות או מרעידת אדמה. אך כאן אנו מדברים ספציפית על היבטי המחשוב ולגביהם, גיבוי ושחזור הם נושאים חשובים במיוחד. ואכן, עסקים משתמשים בכך מזה שנים רבות.

RPO

Recovery Point Objectives הוא המונח המקובל, להגדרת מרווחי הזמן הרצויים בין גיבוי לגיבוי. מחליטים לגבי נתון זה מראש, בהתאם לשיקולים האישיים שלכם כעסק.

יש לכם אתר סחר מקוון? אתם חייבים שירות drp

RTO

Recovery Time Objectives הוא מונח אשר מתייחס לשאלה, תוך כמה זמן חשוב לנו שתתבצע ההתאוששות במקרה החירום. אם זה לגבי אתר סחר מקוון, תוך כמה זמן חיוני לנו שהוא יחזור להיות זמין, במקרה של חוסר זמינות? תוך כמה זמן נרצה שכל יכולותיו תהיינה זמינות, כולל כל הנוגע לתהליך המכירה? ניתן להגדיר ערכי RTO שונים, למטרות עסקיות שונות כאלה.

פתרונות שונים

בהתאם לדרישותיכם, כולל בנוגע לערכי RPO ו-RTO, תוכלו להשתמש בפתרונות טכניים שונים ולכוון אותם בהתאם. שירות DRP יכול להיות למשל ערוך למקרה חירום בגישת Active-Passive. בגישה זו, לצד השרת שעליו פועלת החנות (השרת האקטיבי במקרה זה) יהיה גם שרת גיבוי בהמתנה (פסיבי). במקרה הצורך, אם וכאשר החנות לא תעבוד בגלל כשל בשרת, ניתן יהיה לעבור להפעלתה על גבי השרת החלופי. האם זה יקרה מיידית? באופן שקוף? לא. זה כבר ידרוש גישה מתוחכמת יותר, אשר מכונה גישת Active-Active.

לסיכום

השורה התחתונה פשוטה ודי מתבקשת מאליה. סביר שכבר הבנתם זאת בעצמכם: אם יש לכם אתר סחר מקוון, אתם חייבים לעצמכם שירות drp.

 

נגישות