רשת חנויות ארצית, בכל תחום שהוא, בוודאי מציבה אתגרים גדולים בניהול. אם לא קל להיות עצמאי ובטח שלא קל לנהל חנות, רשת חנויות על אחת כמה וכמה. אחד ההיבטים החשובים של ניהול הוא תמיד תקשורת. ברשת חנויות ארצית ישנו צורך לתפעל תהליכי תקשורת שונים ורבים, במקביל, מול מגוון גורמים. לקוחות, ספקים, רשויות שונות ועוד.
מהם שירותי מרכזיה?
אמצעי התקשורת הקלאסי בעסקים, הוא מכשיר הטלפון. לכך הצטרף בשנים האחרונות הסמארטפון. כמובן, רשת האינטרנט גם היא בולטת מאוד, עם אפשרויות כמו וועידות וידאו, מסרים מידיים, רשתות חברתיות ועוד. אך עדיין, הטלפוניה היא מה שנמצא במרכז העניינים. בעסקים, השימוש בכך מתבטא ברף דרישות גבוה יותר מאשר אצל אנשים פרטיים. בהתאם לכך, היכן שיש צורך, מוצעים גם פתרונות. ישנן חברת דוגמת Voicenter, אשר מתמחות בדיוק בכך למעשה, חברה כזו יכולה לספק שירות מצוין, אשר יזניק את יכולות התקשורת שלכם קדימה. למה הכוונה ב"שירות" מרכזיה? עסקים מרובי טלפונים, נהגו עם השנים להשקיע במערכות טלפוניה פנימיות, כולל ציוד מיוחד למטרה זו. מגמת שירותי הענן, אפשרה להחליף חלק גדול ממערכות אלה, בשירותים מרוחקים, “בענן". כך מתקבל פתרון יותר זול וגמיש ויש למודל הענן למעשה עוד לא מעט יתרונות עבור עסקים.
הטלפוניה מעבירה הילוך
שירותי טלפוניה כמערכת אחת אינטגרטיבית ומתקדמת, מתבטאים עבור עסקים בכמה תועלות עקרוניות:
- הרחבת יכולות – ראשית, מערכות אלה מרחיבות את היכולות הרגילות, שמספק טלפון משרדי פשוט או סמארטפון ממוצע.
- מידע רב בזמן אמת – שנית, המערכת מספקת מידע על מה שמתרחש בה, בצורה מסודרת וניתנת לתיעוד. במילים אחרות, על מה שמתרחש בעסק שמשתמש בה, מבחינת תקשורת.
- שליטה משופרת – ניתוח מידע עדכני ומפורט מסוג זה, מאפשר לקבל החלטות ניהוליות משופרות. למשל, מידע לגבי אינטראקציה טלפונית מול "לידים" ומידת ההצלחה בהמרתם ללקוחות בפועל. או המידה שבה לקוחות מתקשרים, ממתינים על הקו ונוטשים את השיחה לפני הגעה לנציג שרות.
- ניהול מרחוק – השרות הוא "בענן", משמע מחוץ לעסק והוא נגיש דרך רשת האינטרנט. פירוש הדבר, גם שניתן לגשת אליו מכל מקום. זו אפשרות נוחה למדי, גם בהתחשב במגמת העבודה מהבית.
יכולות אופייניות
אלה כמה דוגמאות בולטות במיוחד, מתוך מבחר האפשרויות ששירותי מרכזיה מציעים לעסקים:
- נתב שיחות – Interactive Voice Response הוא שרות מוכר לרבים, שבו המערכת עונה למתקשרים לעסק. היא מאפשרת להם לבחור שלוחות שונות, באמצעות לחיצה על מקשים במכשיר שממנו הם מתקשרים. עשויות להיות אפשרויות להזדהות בפני המערכת, להשארת הודעה, לבירור מידע עצמאי ועוד. בסך הכול, יכולת IVR חוסכת נציגי שירות לעסק ועשויה לחסוך זמן ללקוחותיו.
- חייגן – שירות חייגן, מאפשר לחייג החוצה מהעסק, אל רשימת נמענים קיימת. הרעיון הוא, לטפל בשיחות יוצאות בכמות גדולה, במינימום בזבוז זמן לנציגי העסק. המערכת היא זו שתעשה את החיוג וההמתנה, לכך שיענו במספר שאליו מחייגים.
- הקלטת שיחות – שירות חשוב מאוד בעסקים בכלל. באמצעות יכולת כזו שמובנית במערכת מרכזייה, ניתן להפעיל הקלטה בקלות ובמהירות. כמו כן, ניתן לאחר מכן לאחסן את ההקלטות שבוצעו בצורה מסודרת ובטוחה, לגבות קבצים אלה, לבצע בהם חיפוש מהיר ועוד.
- שיחות ועידה – עוד יכולת שימושית מאוד לעסקים. מימוש שלה במרכזיות משפר פעילות זו, עם אפשרויות מתוחכמות שונות.
מעבר לכך, יש תכונות נוספות לא מעטות, כגון חיבור שלוחות סלולאריות או שיחות בחינם בתוך העסק.
לסיכום
לרשת חנויות ארצית בהחלט כדאי מאוד לשקול שימוש במרכזיה מסוג זה.